Total Pageviews

Wednesday 11 April 2012

Road Block...11 April 2012

Assalamualaikum...

    Semalam..11 April 2012..cuti umum sempena pertabalan agong..korang g mana ek? Mcmana korang spent cuti korang semalam? Well, saya bawa adik bongsu saya dan anak2 saya ke Kota Bharu sbb si adik nak jalan2. Maklum la, dia kan jarang2 balik Kelantan sejak sambung belajar di USIM Nilai.

    Nak share story ngan korang la pasal road block semalam. Saya jumpa 2 road block sepanjang perjalanan pergi ke Kota Bharu. Satu kat Batu Jong..yang ni mmg femes la..mmg bleh dikatakan tiap2 hari ada road block kat area Batu Jong ni. Lau org jati Krai mmg jarang la kena tahan dgn road block kat area tu sbb kebanyakannya dah alert dah. Malang bagi sorg mamat neh...saya pun xtau la dia lorat nak ke mana ntah..bak kata irfan "dia sakit perut nak berak kot ma"..haha..abes kete dia potong walaupun kat double line. Hati saya mmg x sedap dah sbb trend loni sekarang polis suka buat road block pd hari cuti am atau umum. Telahan saya tepat apabila kete Proton Persona hitam yg dipandu oleh mamat tu ditahan polis sebaik dia abes potong kete kat depan dia. Muka dia mmg tersengeh-sengeh lah..kesian plop saya tgk kat dia sbb plet kete dia JKP..meaning that dia dari Johor lah. Ingat lah..walau korang x biasa skali pun dgn sesebuah kawasan tu tapi tolong lah patuhi undang2 jalan raya. Saya cuma mampu berkata pada mamat tu "Kan Dah Kena!!!!"

    Road block kedua saya jumpa di jalan bawah kemubu. Saya lebih suka guna jalan tu untuk ke Kota Bharu sbb xde traffic light dan kete x banyak. Saya mmg sedia maklum kawasan tu pun kadang2 mmg ada roadblock. But surprising for my sis coz she never expect kat situ pom akan ada roadblock. Ye lah, jalan kampung kan. Tapi bila dah gezette mmg kena alert lah. Cik Myvi saya ditahan dan pakcik polis tu minta lesen. Saya pun bagi lah lesen saya kat dia. Lama dia tenung lesen saya..ye la, saya kan comel..hahaha terperasan la plop (Astaghfirullah)..kemudian pakcik polis tu tanya lah saya "bila lesen awak mati?"..saya jawab "esok sehari jer lagi dia hidup..lusa dia mati lah". Memang btul la..lesen saya mati arini 13 April 2012. Pakcik polis tu sedikit terkejut..mungkin sbb dia x sangka saya ingat tarikh tamat lesen saya. Niat dia nak nasihat kat saya pun terbantut. Lastly, dia remind saya supaya renew lesen lusa. Saya juz jawab "InsyaAllah encik" tapi dalam hati mmg tergelak la kat pakcik polis tu. Anyway, terima kasih pakcik polis.

2 comments:

  1. saya pun tak tahu kat mana selalu ada roadblock kalu kelik kampung..tq sbb bgtau ;) so kena alert la pasni

    mmg terjadi lupa lesen mati bila.hehe

    ReplyDelete
  2. owh...kat situ mmg kena hati2 kak...tmpat polis "cari duit" tu..terutamanya di hari cuti am...haha

    ReplyDelete