Total Pageviews

Wednesday 15 August 2012

Masuk Tahun Keempat Beraya Bertiga..Alhamdulillah, Kehidupan Semakin Ceria..


Salam..3 hari lagi umat Islam akan mrnyambut Hari Raya Aidilfitri 1433H. Bagi saya, raya akan datang adalah raya keempat saya rayakan bertiga dgn Irfan Fahmi dan Ilham Farhani. Alhamdulillah..segalanya berubah dan terubat dengan begitu pantas. Saya dan anak-anak semakin ceria, seronok bersama dan bahagia. Kehidupan semakin stabil. Syukur pada Allah SWT dengan melimpahkan rezeki pada saya dan anak-anak setelah diberi ujian yang begitu hebat.



Ini adalah gambar di Hari Raya Aidilfitri tahun 2009. Tahun pertama saya rayakan bersama anak-anak sebagai single mother. Masa ni memang kurus mendadak la. Sebak dengan apa yang menimpa. Sebak dengan lakonan-lakonan manusia yang tidak mahu dirinya menanggung salah dengan menabur fitnah yang pelbagai agar diri mereka tidak dipersalahkan. Tapi masih mampu tersenyum kerana anak-anak yang sentiasa ceria dan mak abah yang tak putus-putus memberi semangat.



Ini pulak gambar di Hari Raya Aidilfitri tahun 2010. Tahun kedua beraya bertiga. Mama, Fahmi dan Farhani. Semakin ceria. Still kurus sebab anak-anak terlalu aktif. Tak larat weh. Hahaha. Tapi best la sebab masa ni memang terasa damai ada dihati..Takde stress-stress dah. Rahsia pun semakin terbongkar..semakin mengetahui apa sebenarnya yang berlaku...hati juga sudah semakin redha pada ketentetuan Allah SWT.


Ini gambar Hari Raya Aidilfitri tahun 2011. Tahun ni yang paling seronok amat. Irfan Fahmi dan Ilham Farhani dah besar. Tak cerewet dah nak mengurus diorang berdua. Mama dah semakin maintain..No more sadness appear on my face. Segalanya Allah dah tunjukkan depan mata. Amat yakin skali jalan yang saya pilih tidak salah. Tak perlu menyesali apa yang berlaku. Officemates pun perasan yang saya makin ceria dan berseri pada tahun 2011 ni. Telah berjaya mengembalikan 85% keyakinan diri. Mak abah dan siblings juga mak saudara, ayah saudara dan sepupu sepapat tak putus-putus menasihati saya. Kesihatan diri sudah baik 90%..sakit berpunca dari sesuatu yang ghaib dan tak nampak. Tapi alhamdulillah, berkat Yaasin, al-Baqarah dan doa, sakit hilang sedikit demi sedikit..yang paling mujarab adalah doa di sepertiga malam.

Ini lah buahati pengarang jantung hati saya. Kasih sayang pada mereka tak pernah berbelah bahagi. Biarlah kita hidup bertiga asalkan tiada gangguan seperti dolu-dolu. Ambik lah apa yang orang nak ambik tapi saya cuma nak Irfan Fahmi dan Ilham Farhani sentiasa bersama saya. Sungguh indah melihat mereka membesar dengan baik depan mata. Tidak sedikit pun mereka kekurangan kasih sayang. Aidilfitri 2012 akan menyusul dan kami kekal bertiga..Alhamdulillah..bertambah ceria dan tenang. Semakin biasa dengan kehidupan begini. Doakan kami yer....

1 comment:

  1. salam Fara
    saya tak tahu apa kisah sebelum2 ini tapi saya kagum dgn ketabahan farah.siapa sangka awak yg ceria dan kelakar zaman sekolah dulu (peminat fanatik Kru..hehe) rupanya penah diuji.

    kalau boleh nak sgt jumpa awak tapi saya balik kg kejap je.

    selamat hari raya dr saya buat awak dn anak2

    ReplyDelete